Thursday, April 16, 2009

BANGANG SANGAT KE??!!

title entry kali ni sounds like i am angry, bengang, hot and spicy..memang pon!!sampai orang lain pon aku maki..sedangkan xkenal ni..habut la.ada aku kesah mak esah?!actly benda ni happen last week, 3 hari berturut2 but lately, i have no time to update my blog..cerita bermula

8 April 2009

as usual nak g keje every morning..setiap hari aku kuatkan semangat utk g keja..kadang2 down sebab transportation yang tak memuaskan but i havo no choice..itu je yang ada..nak naik keta, jem, minyak lagi, tol sgla...ko ingat gaji aku juz tok melabur kat jalan raya..hahaha..so, aku gigihkan diri..dah sampai station komuter tmpat aku..bl train sampai mcm biasa mata pandang kanan, pandang kiri..looking for free seat or will be free.biasa r, almost 2 years aku bergantung idup pada transport ni..so aku tau muka2 yang ada dalam tue..n aku tau mamat minah ni akan turun kat ner...kalo dia turun station yang dekat2 slpas aku, so aku akan stand dpn dia..so that aku akan dpt seat, sit + tidor!!heheh..dah la pagi2 pon terpaksa bersesak2 mcm sardin dalm tim kemek..hampeh..ari ni mmg rezeki aku..i got a seat..rasa bahagia jap..kejap je!!nak tau knp..even dpt seat aku tetap x selesa..mugkin bukan aku sorang, orang lain pon sama..korang nak tau, sepanjang perjalanan sampi station kuala lumpur, bout 12 stations, lbh kurtang 1 jam air-cond xde..juz imagine dalam kesesakan, xde air-cond..ni yang mmbuatkan darah aku mmbuak2!!mmg menyirap..mula2 cover macho gak, xperlu la nak kipas2..tapi bila smakn ramai tang kuakan paper, aku pon join diorang..panas beb + berpeluh..aku pon xtau la yang boleh tdo dlm kepanasan+ berpeluh..ermmm, aku mmg xpaham pe masalah ngan syarikat ni..aku xrasa ada penambahbaikan dari semasa ke semasa..nak kata customer tak complain, ada je..then, wat they do?juz keep silent...aku rasa xsalah kalo aku ckp diorang xbertimbang rasa..hanya memikirkan keuntungan dan mengabaikan kebajikan pelanggan..hanjg!!!!!sampai ofis aku tnya my ofismate yang biasa naik train masa yang sama, tp dia dr station yang lbh jauh sblm aku..aku tnya, panas bro?dia ckp mana nya tidak..mknanya bukan tempat aku je yang tak ber air-cond tp keseluruhan train..memg nak bunuh orang..ni la antara punca orang selalu pengsan dlm train, kekurangan oksigen..

9 April 2009
balik dari keje..ari ni rushing nak balik sebb dah plan to do something when i reach at home..sharp 545 aku kms2 my work station, semangat nak balik lagaknye..kaki pon melangkah laju..aku jalan kaki from my ofis to comuter station..sampai je station, hampeh!!anouncmnt train delay..wat to do, pasrah je la..aku ni jenis xsuka bila benda yang dah drancang, xdapat berjalan dgn lancar or cancel..tapi nak wat camne..kita hnya boleh merancang..tunggu punya tunggu, nxt train (lain destinasi) dah sampai..mean dah double la..sepatutnya train heading to my place..next my turn..tb2 anouncmnt lagi..train aku still delay lagi..aku rasa nak menjerit sekuat mungkin kat situ..pe korang rasa?!!aku dah buang masa menunggu train about 1 hour..sepanjang masa tu la aku dah memaki sana sini..orang semakin ramai..kalo sekali datang 2 train xpe..ci**** sgt!!memag la dah biasa berlaku, tp kali ni dia dah merosakkan rancangan aku..huhu..in this case, aku xpaham kenapa delay???!!!tayar pancit ke..terlanggar orang ke..choi!!!sepatutnya annoucmnt tu bagitau delay sebab apa..sebab bagi aku syik memajang delay je....wat the hell
10 April 2009
entry kali ni mmg tok aku luahkan rasa bengang + marah, mcm jahanam..ari ni perkara yang sama berlaku lg mcm smlm, train delay..bila dah delay semakin ramai la orang datang dan menunggu train..bila train sampai suma orang bertolak sesak tok mmstikan diorang blh msk train, balik umah, bermanja kasih ngan fmly, rest..kat KL station ok la..aku pn xkisah xdapat seat n terpaksa bdiri..bila smpai KL Cntral..ni masalah yang berlaku..orang bertmabah rami sebab station centre..terlalu ramai!!passenger yang nak kuar pon xblh kuar sebb orang bertolak nak masuk..masalah train ni pulak pemegang xbanyk..aku ngah pegang besi yang xjauh dari pintu..dalam skt mmg free tapi xde pemegang..ada la minah joreng sorang ni..cakap kat aku ngan nada yang agak aku xsuka..masuk la dalam tu..aku pon ngan mulut jahat, aku ckp..nak soh aku pegang apa, tangan u blh?!!dia diam xjawab..sape nk masuk, masuk tp jgn nak paksa aku..bukan aku xnk move ke dlm, cuma x safe bila train terhoyong hayang, no padle..orang dari luar pon mgetok2 tingkap soh aku masuk dalam..aku pasang earphone, dgr lagu..buat donor!!ada aku kesah!!then ada sorang mak cik ni, begaya ngan skaf (key) kat kpla, rambut terjuntai..soh anak dia masuk dalam..dia ckp xjatuh nye..i think she insutd me..fine!!dalam hati aku, mak cik ni cakap hebat!!iyok la mak cik!!ank dia pon tak nak move ke dlm..masa dalam train tu muka aku mmg serius n nampak bengang je..from time to time aku usha je mereka2 yang berangan bagus!!katanya!!train dah jalan, mmg sumetimes train akan jadi xstabil..myb bcoz of tukar landasan..masa tu la msing2 la terjerit sana terjerit sini, ahhh sana ahhh sini, nak jatuh..terkial-kial cari padle..sama la dua orang pompuan yang kononnya bagus tue..biar dia tau..aku dalam hati gelak je sepuasnya, orang cakap degil, xnak paham..masa dirang terkial mcapai padle, aku senyum je memandang diorang..accdntly, diorang pon memandang aku..my intention was noble, senyum sedekah..kalo ko tersungkur jatuh aku la yang akan tolong korang..katanya!!ye la aku ni xla jahat mana..tp kalo korang nak main2kan aku..tu je la layaknya..
TANDA TANYA
# syarikat ni xmampu sgt ke nak buat penambahbaikan dalam service diorang, air-cond + delay
# apakah kebajikan sosial yang diamalkan dalam organisasi ni selain menyediakan perkhidmatan
# aku merasakan amalan MONOPOLI telah berlaku..nak tak nak u've no choice..redah je
# kerajaan kena campur tgn, bukan melalui pemberian subsidi
#terima kasih kepada yang berbahagia sebab pernah merasai kesusahahan naik train ni..tp apa tindakan yang diambil??????!! non-adoooo kakak..
# sampi bila ia akan berterusan sebegini

No comments:

Post a Comment